2011. február 20., vasárnap

Pezsgőkrémes-málnatorta,ez kell ide ...

Tudom! nem vagyok mostanában rendszeres. De ez csak a blog írásban mutatkozik meg. A munkámban viszont annál jobb vagyok,talán pont ezért nem is tudok sütni-főzni amennyit szeretnék,mert nagyon nagyon sokat dolgozom.

De! nagyon szeretem,már alig várom,hogy hétfő legyen és újra elkezdődjön a hetem.


Pont ezért egy régebbi süteményt fogok most megosztani Veletek,ami hihetetlen finomra sikerült.Persze az út megint olyan göröngyös volt,hogy megfogadtam ( nem tudom,hogy hanyadszorra :)) ,hogy soha többet nem csinálok semmit :):) de szerencsére a végeredmény mindig kialakul és elfelejtem,ha bármi nem sikerült közben.

Akkor a következők kellenek hozzá:

  • Tésztához:
  • 4 tojás
  • 6 dkg cukor
  • 10 dkg liszt
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 4 evőkanál víz
Pezsgőkrémhez
  • 4 tojássárgája
  • 8dkg cukor
  • 1.5 dl pezsgő
  • 2.5 dl habtejszín,habbá verve
  • 1 csomag zselatin csomag
  • 30-40 dkg málna

A tésztához a tojássárgáját a liszt felét az olajat a citrom héjat és a vizet pépesre keverjük. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá keverjük, beledolgozzuk  a pépet, majd belekeverjük a  liszt másik felét is.

Eredetileg 2 részre kellene osztani a tésztát,de én időt akartam spórolni így egyben sütöttem meg,és később vágtam szét,vagyis a Mamikám,( itt már kezdődtek a gondok :))


Azután a krémhez vízgőz fölött folyamatosan kevergetve csípősre keverjük a tojássárgáját  a cukorral. Ez az jelenti,hogy  ha az ujjunkat beletesszük akkor már majdnem forró.

Ezután robotgéppel kihűlésig habbá verjük. A zselatint fél deci hideg vízben megduzzasztjuk, majd mikróban teljes olvadásig melegítjük. Eredetileg 1 tk-t ír,de ez volt a második fájó rész,mikor véleményem szerint annyi zselatintól soha a b*dös életben nem lett volna szilárd krém,mivel tényleg elég folyósat kapunk.Így történt,hogy én beletettem az egy csomag zselatint.


A kapott krémhez hozzá keverjük a pezsgőt,és a habbá vert tejszín egy részét,ezután a többi habot is. Már csak a zselatint kell hozzáadni,azt viszont úgy kell ,hogy a krémből kb. 2 kanállal hozzákeverünk a zselatinhoz,és miután kissé kihűlt,így együtt keverjük vissza a pezsgős krémhez.


Közben 170°-on megsütött tésztánkat ,Mamikám segítségével ketté vágtuk. A pezsgőkrémet mivel még mindig nagyon  folyik,és már itt teljesen ideges voltam,hogy mi lesz így velem,betettem a hűtőbe,és kb. 15 perc múlva már olyan állagú volt,hogy a 2 piskóta közé tettem,aggódás nélkül,hogy kifolyna belőle.

Egy éjszakát azért még pihent a hűtőben,és másnap díszítettem fel a tejszínhabbal és a málnával.

Ma is sütöttem valamit,tehát nincs semmi ami elvenné a kedvemet :)

5 megjegyzés:

  1. Ezzel a finomsággal hoztál egy kis jó kedvet a betegeskedéssel lassan telt hetem végére!
    Köszi Neked! :) Talán vasárnap én is kipróbálom ezt a sütit...:P

    VálaszTörlés
  2. Hogy telt a vasárnap?? sikerült kipróbálni Timi a sütit? Ma például egész nap pudingot ettem és folyamatosan karamellizáltam rajta a cukrot:) Annyira jó! Neked is szerezned kell egy karamellizáló pisztolyt:)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Most lattam csak h irtal. Szegyellem is magam, de mar honapok ota nem sutottem semmit. Amint sikerul az allamvizsga csak napozni es sutit sutni fogok. :) szep napot neked! Timi

    VálaszTörlés
  4. Ismerôs a hónapok óta nem sütök semmit,mivel nálam is ez volt a szituáció!
    De a vizsgáknak vége, és folytatódhat a fôzés-fotózás! Puszi

    VálaszTörlés
  5. Én ma készítettem el, a Nők lapja konyhából vettem a receptet és bizony összeállt az 1 kiskanál zselatintól is. :) Én tortagyűrűt raktam köré, majd hűtöttem egy 3 órát és Isteni finom lett. :) Mondjuk legközelebb nem ezzel a piskótával fogom elkészíteni, mert elég ragacsos lett... :)

    VálaszTörlés