2013. február 3., vasárnap

Császármorzsa Ausztriából....


Kipróbáltam a lisztes, illetve a búzadarás változatot is.  Az eredeti inkább hasonlít a palacsinta tésztához, csak  a tojásfehérjét habbá kell verni,könnyebb, nagyobb darabokból áll,  a másik,  a búzadarás nekem kicsit nehezebb, tényleg morzsásabb, ami nekem nem tetszett. Nálunk a lisztes verziót nyert. 

Még Bécsben készítettem a "gyerekeimnek" . Igazi gyerekek voltak, minden ment ami édesség. Palacsinta, tejbegríz,gôzgombóc, ...

Recept:
  • 3 tojás
  • 15 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 5 ek. cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fél citrom héja, de ha nem jó minôségû citromot kapunk, akkor inkább hagyjuk ki belôle
  • vaj a sütéshez
  • mazsola helyett mandula
  • nálam Nagymamám házi szamócalekvárja volt mellé, de bármilyen édes gyümölcs lekvár megteszi :)  

 



A tejbe beleszitálom a lisztet, a tojássárgáját pedig elkeverem habosra a cukorral, ezután mehet bele ez is a tejes lisztbe. Ha van citrom, akkor most mehet  a reszelt héja is. Már csak a tojásfehérje maradt amit keményre felverünk, és óvatosan, szinte csak beleforgatjuk a masszába,hogy levegős maradjon, és nem törjön nagyon össze.  A vajat megolvasztom és azt teszem bele a kicsit magasabb falú palacsinta sütőbe. Ezután úgy kell sütni, mintha tényleg palacsinta lenne, illetve egy tojásrántotta, és addig sütjük az egyik oldalát amíg nem tudjuk elvágni négybe és megfordítani. Miután megfordítottuk akkor óvatosan, a fordító kanalunkkal elkezdjük kisebb darabokra szedni, és készre sütjük. Mazsolát nem tettem bele, inkább mandulát, amit nagyon kevés vajon pirítottam meg, így puha lett és nem olyan kiszáradt papírlap. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése